AVE S/100

Tren AVE sèrie 100 construït a principi dels anys 90 per GEC-Alsthom per comanda de RENFE per a la línia d’alta velocitat de Madrid a Sevilla. Aquesta sèrie de 16 trens és adaptat per circular pel que van ser les noves línies d’alta velocitat amb ample internacional (1435mm) i electrificació a 25.000V en corrent alterna, entrant en servei l’any 1992. Són trens que disposen de dos caps motors amb un total de 12.000CV i 8 remolcs entremitjos amb bogi compartit. Aquests remolcs disposen de dos classes de viatgers (turista i preferent) a més d’una cafeteria.


El tren que circula pel nostre parc va ser construït l’any 1994 per TJV, any que va ser inaugurat per la presidenta de RENFE, Mercè Sala. Disposa de 16 motors que li donen una potència total de 4CV i fre d’aire comprimit. El control de la tracció es realitza a través de relés amb un comandament múltiple. Va ser el primer tren de gran capacitat que va circular pel nostre circuit.

Euromed S/101

Els trens de la sèrie 101 van començar com a subsèrie de la sèrie 100 degut a molts canvis en la planificació de l'alta velocitat entre 1987 i 1989. A principis van adjudicar-se un total de 24 trens d'alta velocitat amb ample de via internacional a Alstom per a la línia Madrid-Sevilla. Més endavant va canviar-se el contracte a 16 unitats, però després de diversos aplaçaments i una indemnització es van construir els 8 trens restants dels quals 2 van ser de la sèrie 100 i els 6 restants de la mateixa sèrie però d'ample ibèric. Aquesta sèrie, denominada Euromed pel servei que ofereix, és similar a la sèrie 100, essent també bi-tensió, té els mateixos motors i 2 tractores motrius amb 8 remolcs entremitjos. En aquest cas però, la sèrie 101 disposa de bogis de 1668 mm, únicament s'utilitza a 3 kV (cc) i la seva velocitat està limitada a 220 km/h. Les 6 unitats van ser lliurades entre 1994 i 1996. A Catalunya els trens de la sèrie 101 han prestat sempre els serveis de més alta qualitat del corredor del Mediterrani, com són els serveis Euromed de Barcelona a Tarragona, Castelló, València i Alacant sense parades a estacions intermitges. No obstant, els trens de la sèrie 101 s'han retirat per convertir-los a ample UIC i aprofitar-los per les línies d'alta velocitat.


Aquest automotor  va ser construït per TJV i posada en servei l’any 1998 seguint el mateix model que l’AVE que ja circulava pel parc, però amb la diferència que aquest té un control electrònic de la tracció.

FGC 254

construida l’any 1990 per Macosa a València per encàrrec de FGC. Formada per una sèrie de tres unitats, són locomotores destinades al transport dels pesants trens de mercaderies des de les mines de Súria i Sallent fins a Martorell o el port de Barcelona. Està formada per un motor elèctric a cada un dels seus 6 eixos que reben el corrent d’un motor dièsel i un generador elèctric instal·lat a la locomotora, resultant un total de 1500CV.

La nostra locomotora és la 254.03, construïda l’any 2000 per TJV i incorporada al parc de Can Mercader. A l’any 2005 va ser retirada del servei per problemes amb els motors, sent completament reconstruïda als tallers del club l’any 2010.

FGC A5 Puigmal (Beh 4/8)

Els automotors elèctrics dobles A5, A6 i A7, van ser construits a La Maquinista Terrestre i Marítima, sota llicència de l'empresa suïssa SLM. Són automors del tipus Beh 4/8, i van ser adquirits a l'any 1985 per FGC per a la línia del Cremallera deNúria, quan aquesta va passar a ser de la seva titularitat. La seva adquisició pertany a la segona generació ferroviaria del Cremallera de Núria i a la vegada, va ser el primer pas cap a la renovació integral de la infraestructura que es va dur a terme a partir d'haver estat traspassada a la Generalitat de Catalunya, a través de la seva operadora FGC. A part de ser unitats molt més modernes tecnològicament que les seves antecessores, com a noveta destacada, les Beh 4/8 són vehícles automotors push pull de dos cotxes, amb els quals s'aconsegueix estalviar molt de temps en maniobres, donat que porten una cabina de conducció a cada extrem del comboi; cosa que fins aquell moment insòlita en el Cremallera de Núria. A l'any 1995 s'hi va incorporar una quarta unitat, la A-8. Fins l'any 2003, els Beh 4/8 s'encarregaven de tot el transit regular de viatgers de la línia, encara que també era habitual veure'ls remolcant cotxes convencionals de viatgers com a reforç; per aquesta funció, aquests vagons van ser remodel·lats interiorment amb la finalitat d'igualar-los i actualizar-los en la mateixa línia dels Beh 4/8.

 

Característiques tècniques

 

Les característiques tècniques dels automotors dobles per cremallera i adherència de la Serie A5 a A8 tipus Beh 4/8, amb quatre bogies, cadascun amb un eix portant i un de motor, són similars a les de unitats construides en els anys '80 per SLM per trens cremallera suïssos com els de Monte Generoso i de Montreux - Glion - Rochers de Naye.

FO HGE 4/4 I Nº31

Locomotora de cremallera suïssa construïda per SLM (Schweizerische Locomotiven Maschinenfabrik) l’any 1941 pel Furka Oberalp arran de l’electrificació de la línia.

El model tripulat va ser construïda l’any 1990 per TJV també amb sistema ABT de cremallera.

Premium templates by www.bigtheme.net free download.

София Дървен материал цени

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de