TALGO Pendular sèrie 4

Es va denominar TALGO Pendular a la sèrie 4 pel fet d’indorporar la tecnologia de pendulació. Aquesta tecnologia consisteix en que la ròtula d’unió entre el rodatge i les caixes se situa en  el sostre d’aquestes, pel que les caixes queden penjant del rodatge i a les corbes es desplaça cap a l’exterior per la seva part inferior, quedant a la superior l’eix de la via. Això permet compensar millor les acceleracions laterals, permetent agafar les corbes a major velocitat mantenint el confort dels viatgers.
Incorporen furgons extrems dièsel que alimenten les necessitats d’electricitat dels serveis de les rames.


Les primeres rames van començar el servei el 1980, amb una estètica moderna i menys trencadora que la sèrie III. Algunes rames de TALGO IV continuen en servei actualment. Tota la sèrie es composa de rames de rodatge fixe en ample ibèric, tant convencionals com llits, amb una velocitat màxima de 180 Km/h.

209 "MONISTROL"

Locomotora CGFC 209 construïda per Energie l’any 1948 encarregada per la companyia minera Carbones de Berga SA. Aquesta locomotora era la millora de la primera sèrie 201-205 que ja va adquirir la CGFC uns anys abans amb excel·lents resultats. La seva propietària va llogar la locomotora a la CGFC per a la seva explotació, el que ha fet que no fos desballestada, ja que la companyia ferroviària mai n’ha tingut la propietat. Actualment circula ocasionalment entre Martorell i Monistrol de Montserrat arrossegant trens històrics.


Aquesta reproducció és construcció de TJV l’any 2009 propietat d’en Marcel Fernàndez, que ocasionalment circula els diumenges pel circuit.

ALSTHOM sèrie 700

Les locomotores de la sèrie 700 i 1000 (renumerades per FGC com a sèrie 251) provenen d'antigues adquisicions per part de la CGFC (Companyia General dels Ferrocarrils Catalans) de les locomotores de la sèrie 700 i per part del MO (Manresa-Olvan, explotat per l'Estat) de les locomotores de la sèrie 1000. Van ser un total de deu locomotores (entre les 700 i les 1000) anomenades Alsthom que es van començar a utilitzar a finals dels anys cinquanta, per remolcar tant trens de viatgers com de mercaderies. Més endavant, l'aparició d'automotors les van anar convertint en locomotores només de mercaderies. Les locomotores de la sèrie 700/1000 són del tipus B-B, tenen un motor dièsel de 4 temps que ofereix una potència nominal de 850 CV i un esforç de tracció de 10.300 kg. Desenvolupen una velocitat màxima de 70 km/h, tenint les locomotores una longitud de 11,174m i un pes en ordre de marxa de 44000 kg. L'arribada les potents 254 l'any 1990 van fer que actualment siguin les màquines auxiliars dels trens de mercaderies. Rarament fan serveis complets de remolc de vagons en plena línia sinó que més aviat fan d'ajuda per a maniobres de trens, sobretot a Solvay i al Port de Barcelona. De les deu locomotores que hi havia a FGC en queden quatre, ja que la resta s'han venut a empreses de construcció de ferrocarrils com són Comsa, Vías y Construcciones, TECSA i Guinovart.

La locomotora que hi ha a Can Mercader és privada i està cedida per a l’ús de l’entitat.

Automotor "Naval" 5000

Automotor de la sèrie 5000 i remolc de la sèrie 6000 que prové de l’encàrrec fet per la CGFC a la Societat Espanyola de Construcció Naval l’any 1960. Coneguts popularment com a “Naval” es van encarregar principalment dels serveis de viatgers a la línia entre Plaça Espanya i Martorell o Manresa. Com que la seva circulació va ser anterior a l’electrificació total de les línies, havien de circular remolcats per locomotores dièsel allà on no hi havia catenària.

Aquesta reproducció va ser construïda l’any 2004 per TJV sota comanda del soci Tomàs Silvente, qui n’és el propietari.

AVE S/100

Tren AVE sèrie 100 construït a principi dels anys 90 per GEC-Alsthom per comanda de RENFE per a la línia d’alta velocitat de Madrid a Sevilla. Aquesta sèrie de 16 trens és adaptat per circular pel que van ser les noves línies d’alta velocitat amb ample internacional (1435mm) i electrificació a 25.000V en corrent alterna, entrant en servei l’any 1992. Són trens que disposen de dos caps motors amb un total de 12.000CV i 8 remolcs entremitjos amb bogi compartit. Aquests remolcs disposen de dos classes de viatgers (turista i preferent) a més d’una cafeteria.


El tren que circula pel nostre parc va ser construït l’any 1994 per TJV, any que va ser inaugurat per la presidenta de RENFE, Mercè Sala. Disposa de 16 motors que li donen una potència total de 4CV i fre d’aire comprimit. El control de la tracció es realitza a través de relés amb un comandament múltiple. Va ser el primer tren de gran capacitat que va circular pel nostre circuit.

Premium templates by www.bigtheme.net free download.

София Дървен материал цени

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de