Euromed S/101

Els trens de la sèrie 101 van començar com a subsèrie de la sèrie 100 degut a molts canvis en la planificació de l'alta velocitat entre 1987 i 1989. A principis van adjudicar-se un total de 24 trens d'alta velocitat amb ample de via internacional a Alstom per a la línia Madrid-Sevilla. Més endavant va canviar-se el contracte a 16 unitats, però després de diversos aplaçaments i una indemnització es van construir els 8 trens restants dels quals 2 van ser de la sèrie 100 i els 6 restants de la mateixa sèrie però d'ample ibèric. Aquesta sèrie, denominada Euromed pel servei que ofereix, és similar a la sèrie 100, essent també bi-tensió, té els mateixos motors i 2 tractores motrius amb 8 remolcs entremitjos. En aquest cas però, la sèrie 101 disposa de bogis de 1668 mm, únicament s'utilitza a 3 kV (cc) i la seva velocitat està limitada a 220 km/h. Les 6 unitats van ser lliurades entre 1994 i 1996. A Catalunya els trens de la sèrie 101 han prestat sempre els serveis de més alta qualitat del corredor del Mediterrani, com són els serveis Euromed de Barcelona a Tarragona, Castelló, València i Alacant sense parades a estacions intermitges. No obstant, els trens de la sèrie 101 s'han retirat per convertir-los a ample UIC i aprofitar-los per les línies d'alta velocitat.


Aquest automotor  va ser construït per TJV i posada en servei l’any 1998 seguint el mateix model que l’AVE que ja circulava pel parc, però amb la diferència que aquest té un control electrònic de la tracció.

Premium templates by www.bigtheme.net free download.

София Дървен материал цени

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de