RENFE UT440

Les unitats elèctriques de la sèrie 440 originals van ser adquirides per Renfe entre els anys 1975 i 1985. Eren uns trens amb velocitat màxima de 140 km/h i durant molts anys han estat els trens bàsics per la xarxa ferroviària catalana, havent circulat per totes les línies de viatgers del país, excepte la línia de La Pobla de Segur pel fet de no estar electrificada. Les unitats són de tres cotxes, dels quals únicament un està motoritzat, essent els altres dos un remolc intermig i un remolc amb cabina. Cada cotxe disposa de dos parells de portes de doble fulla. Les unitats 440 porten motors construïts per GEE, WESA i MELCO sota una llicència de Mitsubishi; cada unitat porta 4 motors, que ofereixen una potència de 290 kW contínua en cadascun dels eixos de tracció. Els trens de la sèrie 440 originals es van reformar a partir de 1993 per tal d'homogeneïtzar-les amb les noves unitats 446 i 450. En aquesta reforma es va canviar el seu aspecte exterior, amb un modern tester i finestres laterals contínues, i també el seu aspecte interior, dotant-les d'interiorisme similar al dels nous trens amb departament de viatger únic per cotxe i d'aire condicionat. De la reforma en va sorgir la sèrie 440R i la sèrie 470, en funció de l'interiorisme instal·lat. La sèrie 440R disposa de seients interiors de tipus rígid de rodalies, situats en tertúlia i disposició 2+2 o 2+3 en algunes unitats. Les unitats 440R tenen un lavabo de buit per composició. La sèrie 470 es diferencia de la 440R per disposar al seu interior de seients específics per als serveis de mitjana distància, seients encoixinats en disposició tertúlia i 2+2 orientables o bé fixos orientats el 50% cap al centre del cotxe.

A Catalunya les unitats 440 i 470 han realitzat serveis per totes les línies electrificades. Actualment, cobreixen el servei Barcelona-Madrid. Fins l'any 2008 havien circulat també unitats 440 de només 2 cotxes que pujaven fins a Puigcerdà.

*Font: trenscat.com

Les 440.001 i la 236 que circulen pel nostre parc van ser construides l’any 2019 per "Trens Petits". Disposen de 8 motors que els li donen una potència total de 768W i fre elèctric mitjançant resistències. El control de la tracció es realitza a través de relés amb comandament múltiple.

Premium templates by www.bigtheme.net free download.

София Дървен материал цени

Online bookmaker Romenia bet365

Germany bookmaker bet365 review by ArtBetting.de