El 1946, el Ferrocarril Rètic (RhB) va rebre tres màquines amb els números Te 2/2 71 a 73, que van ser construïdes per la Fàbrica Suïssa de Locomotores i Enginyeria Mecànica (SLM) a Winterthur. Un tractor del mateix tipus va ser lliurat per al Furka-Oberalp-Bahn, que encara operatiu en el 2018 amb número 4926 i forma part de l'associació mgBahn-Historic.
Tenen una potència de 230 kW (310 CV) i una velocitat màxima de 30 km/h amb un pes de 13 tones. Al voltant del 2000, la 71 estava estacionada a Filisur, la 72 a Davos-Platz i la 73 a Grüsch. Van ser donats de baixa entre 2006 i 2008.
La locomotora a escala va ser construida l'any 1992.
Té 2 motors de 12V de 200w amb control electrònic encara que en els seus inicis el control era per relès y comandament múltiple.
Medeix entre topalls 755mm y té un esforç de tracció de 700kg.