Els automotors elèctrics dobles A5, A6 i A7, van ser construits a La Maquinista Terrestre i Marítima, sota llicència de l'empresa suïssa SLM. Són automors del tipus Beh 4/8, i van ser adquirits a l'any 1985 per FGC per a la línia del Cremallera deNúria, quan aquesta va passar a ser de la seva titularitat. La seva adquisició pertany a la segona generació ferroviaria del Cremallera de Núria i a la vegada, va ser el primer pas cap a la renovació integral de la infraestructura que es va dur a terme a partir d'haver estat traspassada a la Generalitat de Catalunya, a través de la seva operadora FGC. A part de ser unitats molt més modernes tecnològicament que les seves antecessores, com a noveta destacada, les Beh 4/8 són vehícles automotors push pull de dos cotxes, amb els quals s'aconsegueix estalviar molt de temps en maniobres, donat que porten una cabina de conducció a cada extrem del comboi; cosa que fins aquell moment insòlita en el Cremallera de Núria. A l'any 1995 s'hi va incorporar una quarta unitat, la A-8. Fins l'any 2003, els Beh 4/8 s'encarregaven de tot el transit regular de viatgers de la línia, encara que també era habitual veure'ls remolcant cotxes convencionals de viatgers com a reforç; per aquesta funció, aquests vagons van ser remodel·lats interiorment amb la finalitat d'igualar-los i actualizar-los en la mateixa línia dels Beh 4/8.
Les característiques tècniques dels automotors dobles per cremallera i adherència de la Serie A5 a A8 tipus Beh 4/8, amb quatre bogies, cadascun amb un eix portant i un de motor, són similars a les de unitats construides en els anys '80 per SLM per trens cremallera suïssos com els de Monte Generoso i de Montreux - Glion - Rochers de Naye.